Köpvillkor
SEK
SEK - SE
NOK
NOK - NO
EUR
EUR - EU
DKK
DKK - DK

Köpvillkor (For Finland/Denmark - page down)

Leverans
Leveranstid
Din order skickas normalt inom 1-6 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning (därefter tillkommer 1-2 arbetsdag för Postnord att leverera varan).
Observera att vid kortveckor (helger) kan leveranstiden bli något längre då leverantörer, speditörer och lager har stängt. Beställ därför i god tid.
Observera att reservdelar och annan specialbeställning samt långgods kan ta längre tid.

Har du bråttom så finns vi här för att besvara din fråga och rådgöra leveransalternativ och leveranstider - ring, chatta eller skicka e-post. 

Beräkna ungefärlig leveranstid för Postnord med detta verktyg, postnummer som artikeln skickas från är 55652: Beräkna leveranstid genom att klicka här

Fraktavgift (inom Sverige)
Fraktavgift tillkommer. Fraktkostnaden beräknas automatiskt när en vara läggs i varukorgen. Lägger du till eller tar bort varor i varukorgen kan fraktsättet ändras beroende på antal produkter, vikt samt dess volym.

Leveranssätt
Leverans av beställda varor sker med Postnord. Din beställning skickas till närmaste Postnord-ombud eller till dig beroende på fraktsätt. I samband med leverans skickas ett kollinummer till den e-postadress du angav vid beställning. Paket som överskrider en vikt av 20 kg alternativt skrymmande gods med en längd över 150 cm skickas i regel hem till dig.

Vi rekommenderar att du laddar ner Postnords App för att enkelt spåra dina paket, se ombudets öppettider mm. Allt du behöver finns sedan i din telefon. Appen finns för iPhone och Android. Ladda ner den på App Store eller Google Play.

Transportansvar
- Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga.
- Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador/Felexpediering
Om skadan är synlig ska du som kund anmäla detta direkt till postombudet vid mottagandet av försändelsen. Då varan är överlämnad hos kund kan vi inte ta ansvar, så vid tydliga eller stora skador rekommenderar vi er som kund att vägra att ta emot paketet. Be chauffören/ombudet göra en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln.

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till vår kundservice samt att du som mottagre av godset gör en skadeanmälan hos respektive fraktbolag. Spara alltid emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. Detta är ett krav för att vi skall kunna skicka ut en ny vara till dig. En produkt som är felaktigt levererad bör anmälas snarast möjligt till Campingtillbehör 4Us kundtjänst.

För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot speditören behöver du som kund anmäla skadat gods per omgående. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Ej uthämtade paket
Om vi får tillbaka paket som ej blivit uthämtade, förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader á 395 kr.

Leveransförsening
Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post eller telefon.

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt.

Kostnader för tilläggstjänster (Postnord)
Ändring av mottagare - Samma adress = 275 kr.
Ändring av adress - Samma mottagare = 275 kr.
Förlängd liggtid hos ombud = 275 kr.

Köp
Avtal om köp ingås när du väljer att klicka i "Slutför köp" i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Därför kan vi ha svårt att ändra eller makulera ordrar som redan är lagda. Vid eventuella felaktigheter t ex pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering kan du avboka din beställning utan kostnad. Campingtillbehör4U.se ingår endast avtal med myndig person (18 år).


Garanti
Privatpersoner
De flesta varor har 1-3 års garanti, övriga villkor enligt konsumentköplagen samt distansavtalslagen.

Företag
30 dagar enligt köplagen.


Pris 
I alla priser ingår moms med 25%.

Outletprodukter innefattas aldrig av ytterligare kampanjer, med reservation för mellanförsäljning. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.


Betalning 
Du slutför först ditt köp i kassan och väljer därefter något av nedanstående betalsätt.

Faktura helbetala 30-60 dagar - privatperson
Vi erbjuder i samarbete med Resurs Bank våra svenska privatkunder fakturabetalning med betaltid 30-60 dagar, vilket betyder att betalning sker den sista i nästkommande månad. En kreditupplysning kan komma att göras mot ditt personnummer. Har du varit inaktiv som kund i tre månader kommer en ny kreditprövning att göras om du väljer faktura som betalningsalternativ. 

Fakturan och betalningsinformationen skickas med e-post, avsändare dinfaktura@resurs.se. Från det att leverans av artiklarna skett är det Resurs Bank du ska vända dig till med frågor om betalning av fakturan. Du når Resurs Bank på telefon 0771-112233, öppet vardagar 09.00-17.00 eller via e-post till kundservice@resurs.se. Du kan även logga in på "minasidor" på www.resursbank.se

Om fakturaadress och leveransadress inte är samma behöver signatur med bank-id göras. 

Vill du delbetala ska du istället välja alternativet nedan.

Räntefri delbetalning - privatperson
Tillsammans med Resurs Bank erbjuder vi dig som privatperson möjligheten att dela upp din betalning. Det är ett flexibelt alternativ för dig som vill ha kontroll över dina inköp och samtidigt vara säker på att kunna köpa det du behöver. Med delbetalning har du alltid 30 till 60 dagars kredit på dina köp och först när avin kommer väljer du vilket delbetalningsalternativ du vill nyttja. En kreditupplysning kan komma att göras mot ditt personnummer. Har du varit inaktiv som kund i tre månader kommer en ny kreditprövning att göras om du väljer delbetalning som betalningsalternativ. 

Du kan välja att delbetala räntefritt i upp till 24 månader eller välja en längre tid med låg ränta. Med Delbetalning får du din första betalningsavi i slutet av den månad som infaller efter ditt köp. Den skickas antingen ut via KIVRA eller postalt till din folkbokföringsadress. Det är först när du fått dina varor som du bestämmer hur du vill delbetala. Från det att leverans av artiklarna skett är det Resurs Bank du ska vända dig till med frågor om betalning av fakturan. Du når Resurs Bank på telefon 0771-112233, öppet vardagar 09.00-17.00 eller via e-post till kundservice@resurs.se. Du kan även logga in på "minasidor" på www.resursbank.se.  

För närvarande erbjuder vi följande delbetalningsalternativ:

Tid Uppläggningsavgift Adm.avgift Ränta
3 mån   45 kr  29 kr  0%
6 mån  145 kr  29 kr  0%
12 mån 245 kr  29 kr  0%
24 mån 345 kr  29 kr  0%
36 mån 0 kr  29 kr  7,92%


Kortbetalning - privatperson

Betala ditt köp med VISA eller Mastercard. Efter att du bekräftat ditt köp genom att klicka på "Genomför köp" i kassan anger du dina kortuppgifter för att kunna slutföra betalningen.

Transaktionen sker via certifierad betalväxel och med SSL-kryptering vilket innebär att ingen obehörig kan se dina uppgifter. Inga kortuppgifter hanteras eller sparas av Resurs Bank.

Vi accepterar inte kort som är utfärdade av en bank utanför Norden.

Swish - privatperson
Betala direkt via Swish. Debiteras från ditt bankkonto direkt. Öppna din Swish-app efter att du tryckt "Genomför köp". I alla priser ingår moms med 25%.

Företag
Vi kan erbjuda 30 dagars faktura. Är du ny kund vänligen kontakta kundtjänst via e-post eller telefon. Efter godkänd kreditbedömning kommer du få tillgång till ett login på webbshopen som ger dig möjlighet att betala med faktura 30 dagar netto, kort eller swish. Vid större belopp eller om vi inte godkänner kredit finns alltid möjlighet att betala mot förskottsfaktura. Har du enskild firma rekommenderar vi Resurs Bank faktura som ger dig 30-60 dagars räntefri kredit. 

Återbetalning
I de fall återbetalning blir aktuellt sker detta i första hand genom samma betalsätt som användes vid betalning. Användes Resurs Bank vid betalning är det via Resurs Bank återbetalningen görs när returärendet avslutats. Återbetalningen sker normalt inom några arbetsdagar från avslutat returärende.
- Kortbetalning återbetalas till kortet som användes vid köpet
- Swishbetalning återbetalas via swish till samma nummer som användes vid köpet
- Faktura för privatperson återbetalas genom att kreditnota skickas ut från Resurs Bank. Om den ursprungliga fakturan ej är betald dras kreditens belopp av och mellanskillnaden betalas in till Resurs Bank, märk betalningen med den ursprungliga fakturans OCR. Om den ursprungliga fakturan är betald kan du kontakta Resurs Bank för att få pengarna utbetalda till ditt konto. Resurs Bank når du på 0771-112233.
- Företag som handlat med betalsätt faktura får kreditnota sänd per e-post från Campingtillbehör 4U.

Ångerrätt (Gäller ej företag)

Vi tillämpar reglerna i Distansavtalslagen där du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet. Varan måste returneras i oanvänt skick i originalförpackning, med returblankett tillsammans med varan: Laddas ner här >>

Du som kund står alltid för returfrakten. Viktigt att returer skickas med Postnord Parcel, Företagspaket el likvärdigt - med utkörning till Selector. Du kan köpa en returfraktesedel av oss, den e-postas ut till dig normalt samma dag. Köp returfraktsedel här >>

Vänligen använd skyddsplast för att ej skada originalemballage vid tejpning.

Leverans av returer som hamnar hos postombud går i retur till er som avsändare.

Returadress

Campingtillbehör4u Norden AB
C/O Selector Logistik AB
Stolsvägen 2
556 52 JÖNKÖPING

- Ångerrätt gäller ej specialbeställningar såsom specialbeställningar av reservdelar, varor på metervara, outlet, förtält/markistält med A-mått, eller förbrukningsvaror som öppnats. Ångerrätten gäller inte kretskort & elcentraler eller andra liknande elprodukter som kräver montering. Ångerrätt gäller heller inga varor utan originalemballage eller som skadats/repats.
- Köpesumman exklusive fraktkostnader återbetalas normalt inom 14 dagar efter det att vi återfått varan (i högsäsong kan det enstaka gånger ta något längre tid).
- Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss.
- Campingtillbehör4U.se kommer ej att lösa ut paket mot postförskott/efterkrav.
- Om du är osäker så kontakta oss på info@campingtillbehor4u.se eller 060-40200. 


Reklamationsrätt
Campingtillbehör4U tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följts och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende skall du kontakta vår Kundtjänst som vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via e-post på felaktigheten/den defekt vara där felet tydligt framgår. Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig av kundtjänst.

När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig. Du betalar således inget för den reklamerade varan eller frakten för den nya varan.

Kontakt vid reklamation: E-postadress info@campingtillbehor4u.se


Sekretess & Säkerhet (GDPR)
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I de fall du väljer att betala via faktura eller delbetalning måste du även ange ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig så som transport och fakturering. Detta innebär att information om dig lämnas vidare till vår partner Resurs Bank som hanterar våra betalningslösningar samt aktuell logistikpartner.

Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas. Du har alltid rätt att utan någon speciell anledning begära att informationen om dig raderas.

Vi använder cookies för att förbättra vår webbplats och din upplevelse. Genom att besöka vår sida och stanna kvar, accepterar du vår policy gällande cookies.


Tvist
Klagomål eller synpunkter avseende Campingtillbehör4U.se tjänster eller produkter bör meddelas till kundservice via e-post eller telefon.
E-postadress: info@campingtillbehor4u.se
Telefonnummer: 060-40200

Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.


Kontakt
Campingtillbehör 4U Norden AB
Bultgatan 20
853 50  Sundsvall

Vid frågor kontakta kundservice via e-post, telefon eller chatt
- E-postadress info@campingtillbehor4u.se
- Telefon 060-40200 (öppen helgfria vardagar kl 09.00-15.00)
- Chatt (öppen dagtid helgfria vardagar)

Bankuppgifter
Bankgiro vid förskottsbetalning 113-4816, ange ordernummer som referens.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och enstaka prisfel i tryckt material och på www.campingtillbehor4u.se. Vi reserverar oss för att artiklar som visas kan utgå.


Suomi / Denmark
Campingtillbehör 4U Norden AB (Orgnr 556906-0568) is a Swedish registered company, therefore we apply Swedish laws and regulations. 
- 18 years age limit
- Warranty, 1-3 years according to Consumer Purchases Act
- 2-7 days delivery

Welcome to make the payment by VISA/Mastercard.

If you have questions, do not hesitate to contact us via e-post to: info@campingtillbehor4u.se

Tervetuloa meille / velkommen til os
Finland - Details for proforma invoice, payment in Euro: Bank Nordea-FI IBAN: FI83 1820 3000 0452 29 SWIFT: NDEAFIHH
Denmark - Details for proforma invoice, payment in DKK: Bank Nordea-DK IBAN: SE8595000099603408234908 SWIFT: NDEASESS

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och enstaka prisfel i tryckt material och på www.campingtillbehor4u.se. Vi reserverar oss för att artiklar som visas kan utgå.